Copiii Centrului social „Aripi de Lumină” al Arhiepiscopiei Craiovei au fost implicați în această perioadă într-un amplu program recreativ și educațional, care s-a axat pe activități derulate cu instituții de cultură craiovene. Alături de ei s-au implicat elevi de la mai multe şcoli gimnaziale din teritoriu.
Şcolile Gimnaziale ,,Eliza Opran” din Işalniţa Robăneştii de Jos şi Ghindeni s-au implicat săptămâna aceasta într-un parteneriat educaţional, alături de reprezentanţii Centrului social „Aripi de Lumină”. Cu acest prilej, copii de la instituţiile amintite au participat la ateliere de confecționat bijuterii, la Secția de Etnografie a Muzeului Olteniei, au vizionat filme educative, au vizitat Grădina Botanică, unde au luat parte la acțiuni recreative, sub coordonarea specialiștilor Centrului. „Toate aceste activități au oferit copiilor oportunități de a se dezvolta, de a descoperi care le sunt aptitudinile și talentele, de a se manifesta într-o manieră creativă și expresivă, constituind experiente de învățare creative, consistente, relevante. Profesorii si parintii copiilor selectionati au fost informati cu privire la serviciile oferite de Centrul ,, Aripi de Lumina “ în cadrul unor prezentari Power Point, ce au avut loc în cele trei școli din mediul rural. Variind activitătile, copiii s-au bucurat pe deplin de timpul petrecut împreună, împărtășindu-și totodată proiectele, întâmplările, jocurile pe care le-au experiat de la ultima întâlnire”, a declarat Renata Bănescu, psihopedagog în cadrul Centrului social „Aripi de Lumină”.
Dezvoltarea abilităților practice
În contextul acestor activităţi, specialiștii subliniază rolul de dezvoltare a abilităților practice în rândul micilor şcolari. „Astfel, implicarea copiilor în activitatea de vizionare și dezbatere a unor filme educative precedată de vizitarea Casei Băniei, Secția de Etnografie și Folclor, precum și participarea la atelierul de confecționat produse creative, sub îndrumarea d-nei Costinela Iacob, au facilitat comunicarea și interrelaționarea pozitivă, socializarea, dezvoltarea creativă și estetică. Vizitarea diferitelor sectiuni ale institutiei de cultură a constituit prilej de bucurie și admiratie, copiii manifestându-și respectul pentru tradiții și mestesuguri, pentru lucrurile frumoase, autentice, trainice, definitorii pentru poporul nostru. Combinând măiestria și creativitatea, copiii si-au demonstrat îndemânarea în cadrul atelierului de confecționare a unor flori din materiale reciclabile, activitatea punându-le în valoare talentele și capacitățile”, a adăugat psihopedagogul Renata Bănescu.
Copiii din cadrul şcolilor partenere care au participat la activitătile desfășurate în cadrul Centrului ,,Aripi de Lumină” au beneficiat de transport gratuit. De asemenea, cu prilejul începerii noului an școlar, elevii acestor unități de învățământ au primit rechizite școlare.
Gabriela Firu